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Visualizza Versione Completa : Regolare la frizione... in inglese.



dieguzzo
18-08-2006, 14:09
Buenas,
chi mi puó tradurre questo medoto per regolare la frizione?
Potrebbe essere d'aiuto a molti:

1. Loosen the clutch cable adjuster and shorten the cable sleeve as much as possible, but don?t mess with the lever. Just leave it alone until the 3rd step.
2. Loosen the lock nut on the clutch pack push rod adjuster.
3. Pull in the clutch lever. It should touch the handle bar grip. If it does not touch the handle bar grip back out the push rod adjuster at the clutch pack while keeping pressure on the clutch lever until it touches the handlebar.
4. When the clutch lever touches the handle bar turn in the push rod adjuster while keeping pressure with your hand on the clutch lever. When you turn in the adjuster it will start to push the lever off the handle bar. Back the adjuster out until the lever returns to just touching the handle bar. Do this a couple of times until you know you are at the point where the lever is just touching the bar. When you find this point - back the adjuster out 1/2 turn and lock it down.
5. Adjust the clutch cable to 1/8 slack and lock it down.
Buy yourself a cheap 11/16 deep well socket and weld a nut on top of it. This makes the perfect tool for the adjuster lock nut as you can then use an allen wrench inside the socket to prevent the adjuster screw from turning with the nut. Makes it a lot simpler.

Muchas gracias

Dieguzzo

Mechano
19-08-2006, 10:30
Scritto da: dieguzzo 18/08/2006 15.09
Buenas,
chi mi puó tradurre questo medoto per regolare la frizione?
Potrebbe essere d'aiuto a molti:

1. Loosen the clutch cable adjuster and shorten the cable sleeve as much as possible, but don?t mess with the lever. Just leave it alone until the 3rd step.
2. Loosen the lock nut on the clutch pack push rod adjuster.
3. Pull in the clutch lever. It should touch the handle bar grip. If it does not touch the handle bar grip back out the push rod adjuster at the clutch pack while keeping pressure on the clutch lever until it touches the handlebar.
4. When the clutch lever touches the handle bar turn in the push rod adjuster while keeping pressure with your hand on the clutch lever. When you turn in the adjuster it will start to push the lever off the handle bar. Back the adjuster out until the lever returns to just touching the handle bar. Do this a couple of times until you know you are at the point where the lever is just touching the bar. When you find this point - back the adjuster out 1/2 turn and lock it down.
5. Adjust the clutch cable to 1/8 slack and lock it down.
Buy yourself a cheap 11/16 deep well socket and weld a nut on top of it. This makes the perfect tool for the adjuster lock nut as you can then use an allen wrench inside the socket to prevent the adjuster screw from turning with the nut. Makes it a lot simpler.

Muchas gracias

Dieguzzo


1. Allenta (sono dado e controdado che vanno mollati) il regolatore del cavo della frizione e ridurre il gioco del cavo il più possibile, ma senza mettersi a giocare con la leva premendo la frizione, lasciarla così giusto fino al punto n3.

2. Allentare il dado sul gruppo frizione, quello che sta sull'asta di spinta della frizione.

3. Tirare la leva della frizione finché questa tocchi la manopola sul manubrio. Se non arriva a toccarla, tirare indietro (forse si svita?) il regolatore dell'asta di spinta finché la leva frizione non tocca la manopola sul manubrio, fare ciò tenendo ancora premuta la leva della frizione.

4. Quando la leva della frizione è arrivata a toccare la manopola sul manubrio riavvitare il regolatore dell'asta di spinta della frizione finché si sente nuovamente allontanare la leva della frizione dalla manopola, e quindi riavvitarla nuovamente. Fare questo un paio di volte fino a trovare la posizione esatta in mezzo tra quando la leva tocca la manopola e quando si allontana. Trovata questa posizione svitare il regolatore dell'asta di pressione di 1/2 giro e bloccarlo in quella posizione (deve esserci un dado e controdado).

5. Aggiustare il gioco del cavo frizione a 1/8 di pollice (circa 3mm) e bloccare il regolatore.

Comprare una poco costosa chiave a tubo da 11/16 e farci saldare sopra un dado, questo fa l'attrezzo perfetto per tenere il controdado del regolatore in modo da usare una chiave all'intero del socket (pozzetto al centro della molla e i dischi frizione) e impedire la rotazione del dado di regolazione con il suo controdado (o qualcosa del genere).

[Modificato da Mechano 19/08/2006*11.33]

lardocchio
20-08-2006, 08:34
per le future difficoltà i inglese, prova questo traduttore on line, ovviamente devi cercare di dare un senso alle frasi non troppo chiare


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dieguzzo
21-08-2006, 15:36
Thank you a todos.
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Dieguzzo